Mormors syhörna

Min mamma syr ju en hel del, när man kommer dit har hon alltid något nytt på gång, och då är jag där väldigt ofta! Idag fick Mandisen en jättefin mössa! Tror jag har en hel del kort på sånt mamma sytt till Amanda, så här kommer lite bilder på mormors alster!


Dagens plyschmössa


 
Min absoluta favoritklänning! Lite svårt att se den på den här bilden kanske...



Här ser man lite bättre :)



Amandas fina filt! Gör sig inte riktigt rättvis på bild, den måste upplevas :) på baksidan är det inbroderat Amanda 2010-01-14

Stickad pippi-tröja


Lutte har likadan :) Fast de får helst inte ha de på sig samtidigt, jag är lite allergisk mot att klä sina barn lika, haha, de kommer väl få ha de varannan dag nu i höst :) Mössan har han däremot fått av Kerstin :)

Hm, nu hade jag inge mer kort på hemsydda saker. Hade velat visa kort på dopklänningen som mamma sydde till Lukas dop som även Amanda hade, vi får se om jag hittar något kort på den.

Tusen tack mamma för alla fina saker!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jättefina plagg! Men filten var klart min favorit :) Jag måste övertala min mamma att lära sig sy den dagen jag ska ha barn... Mycket roligare med lite "egna" kläder så inte alla barn ser ut att komma direkt från Polarn o pyret!

2010-09-03 @ 17:55:38
URL: http://jennyzen.blogg.se/
Postat av: mamma

Varsågod. Det är ju så kul att sy och sticka.

Har mer på gång.

Till Jenny! Säg till när det är dax. Så fixar vi till ett.

2010-09-09 @ 06:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0