Lokaltrafik is the shit

Kanske inte riktigt, men är man student så ska man väl åka lokalt? Hur som helst så har jag upptäckt att det finns olika typer av "plingare".
Typ 1: Den som håller handen på stoppknappen långt innan den bestämmer sig för att trycka, för att vänta in precis rätt tillfälle att trycka. Inte för tidigt inte för sent.  
Typ 2: Den som man ser ha en mycket seg rörelse mot stoppknappen och precis när den ska trycka, har någon annan hunnit trycka. Och här delar sig typ 2 i två delar - vissa hör inte/struntar i att någon annan har tryckt och fortsätter mot stoppknappen och trycker i alla fall. Andra drar sakta tillbaka handen. (Typ 2 är oftast pensionärer)
Typ 3: Den som fipplar med något alternativt pratar med någon och inte håller utkik var bussen befinner sig och slänger upp handen från ingenstans, vilket ofta innebär att bussen får tvärnita för plinget kommer något sent i förhållande till busshållplatsen. 

Tillfället för själva plingandet är väldigt varierande, det finns sådana som plingar när bussen knappt har lämnat föregående hållplats och de som väntar till sista stund. Sen finns det sådana som sitter och studerar hur människor plingar. Det är nog de farligaste med att åka lokalt, man kan aldrig veta vilka mystiska människor som befinner sig på bussen. :)

Malin och pappa var precis här på en "liten" fika. Jag har klämt i mig en delicatoboll, ett wienerbröd och två små Toblerone. Bra jobbat! Min mage mår sådär. Men riktigt gött var det!  Nu ska jag fortsätta plugga, eller fortsätta och fortsätta, jag ska försöka komma igång! Jag har så mycket plugg att jag inte vet var jag ska börja riktigt... Hade två redovisningar igår, nu är det mest bara allt skrivande kvar. Huvudet kommer att få jobba hårt fram till januari.

Puss hej och trevlig helg på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0