Då var det dags igen

Jag har vart aningen frånvarande från detta bloggande, men nu kör vi ett inlägg igen :) Det allra senaste som hänt här på Tingsvägen är att Lukas kom ut från sitt rum och ville ha en extra gonatt-kram. Goaste kramarna i världen! dag vid läggningen ville han inte att vi skulle sjunga nåt, vilket vi oftast gör efter vi läst två böcker. Istället sa han att jag skulle "hypa" Pippi Långstrump. När han leker typ springtävling säger han: klara färdiga gå "hyyyyyyyyp"!!! Enligt han låter en visselpipa "hyyyyp", han ville alltså att jag skulle vissla här kommer Pippi Långstrump för honom. Tur att mina visslartalanger är en av mina bättre talanger.

 Ett annat av Lukas påhitt, när mamma ligger och vilar sätter man upp diskbortstar på dörrkarmen och säger att det är en navel??? Vad får han allt ifrån? Det kan jag fundera på i måååånga år! Anledningen till att vi har så många diskbortstar är att mamma o pappa var på Ikea i helgen och jag bad de köpa EN diskborste till mig, men kom hem med sex stycken. Och de tog Lukas tillvara på :)

En annan sak är det också dags för. Syskon! I januari kommer nästa illbatting! Jag har svårt att förstå att jag ska bli tvåbarnsmamma! Men jag håller på att längta ihjäl mig!  Lukas har också en bebis i magen vissa dagar, och den ska heta Blixten eller Benny.


Kommentarer
Postat av: Helene

Grattis vännen! Verkligen jätteskoj att Lukas ska få ett syskon, det har vi alla väntat på länge nu ;)

Ska bli riktigt roligt att ses imorgon också!

Kramar Helene (och vildingen i magen..)

2009-06-30 @ 17:58:12
URL: http://hebens.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Gud vad glad jag blir!! Längar efter att få krama om dig o gratta dig riktigt!! :)

2009-07-01 @ 00:04:50
URL: http://jennyzen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag säger grattis till dig igen eftersom jag tycker så rackarns mycket om dig ;)



Sen tänkte jag bara säga att ni är så jävulskt söta du och Lukas!



Ses imorgon! Det kommer bli kung!

2009-07-01 @ 02:02:25
URL: http://eeebee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0