Hilfe

Jag tappar bort mina egna ord! Förra veckan tappade jag bort fantasi. Nu vet jag inte längre vad lek är. Det är farligt att plugga. Fantasi, är det egentligen bara påhitt? Det fanns en som sa att barns fantasi är fattigare än vuxnas. Pyttsan, tänkte jag. Men nu håller jag nog med ryssen. Vad tror ni? Har barn rikare eller fattigare fantasi än vuxna? Och varför tror ni det? Ja, det kan ni ju fundera på...  Jag ska skriva ett fint citat ur en av de böckerna jag läste förra veckan, eller det blir inte ett citat, för jag orkar inte leta reda på var det stod någonstans... Men den här farbrorn skrev på 30-talet att lek är (bl a) förberedelser inför den biologiska parningsakten.  Var det inte vackert skrivet så säg? :) 

Förra veckan tittade min son på mig och sa: Mamma, du ser ut som en sköldpadda! Han syftade på att jag hade ryggsäck på mig... Jaha, tack Lukas... öh, eller?  Det är härligt med barn, man får veta så mycket saker som man inte visste förut. I lördags berättade han för mig att hans snopp sitter fast. Känns skönt att veta. Han har för övrigt många köparplaner. Han ska köpa en gul lastbil som man kan trycka på, en gul traktor som kan ta bort snön, Plåtis och Cissi från Rorri Racerbil. Japp, vår grabb älskar allt som har med fordon att göra. så länge de inte låter. När vi skulle hämta Vanessa och co vid tåget, skulle han promt ha med sig skruvmejsel och laga tåget, för det kaaanske var trasigt.
 
Nej, till nästa gång ska jag hitta på något mer intressant att skriva.   

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skojar du eller? Det här är hur intressant som helst ju! Mer sånt, det förgyller verkligen min dag när jag får höra hur det går för er där hemma. Satt förresten och kollade på kort idag, hittade kort från vår picknic! Saknar dig så kopiöst!

2009-02-03 @ 17:18:58
Postat av: Maria

hahaha sköldpadda =) Han är väl för GOOO! =) Har ni kräks klart nu så man kanske kan ses =)

2009-02-04 @ 10:15:53
URL: http://mariah1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0