Underbar dag

Vilken bra dag det haar varit idag! Det började med en överlycklig Lukas som hade nya tofflor med sig till förskolan idag. Vi har haft ett ständigt bråk om mockasiner varje dag nu sen en tid. Det är jättehalt på golvet och han har ramlat flera gånger men vägrar iaf ha mockisar på sig. Så idag fick han ta med sina foppatofflor, och oj vad han var stolt idag när jag gick där ifrån. Hans polare Charlie var väldigt imponerad av hans illgröna plasttofflor.
När jag kom hem var jag himla effektiv med pluggandet, jag visste ju att jag hade en trevlig eftermiddag att se fram emot. Emelie kom hit på lite konstigt med väldigt gott fika, det var lite "man-tager-vad-man-haver-fika" jag bjöd på. Det är så skönt att träffas och prata av sig lite. Det är konstigt att hennes mediapluggande och mitt lärarpluggande kan hänga ihop. Det känns som att det ska vara så långt ifrån varandra, men många saker vi pratade om hade vi läst om båda två. Vi är så intelligenta vi högskolestudenter :) Efter hennes besök fick jag lov att skicka ett glatt grattis-sms också, det var roligt ;)

Nu ska jag kika på Två och en halv män, jag är ett stort fan av den serien. Och tydligen är Lukas lik Jake, många som har sagt det nu. Vi får vääl se om det håller i sig... 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack för fikan! Det var helt underbart!

2009-02-17 @ 23:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0