:

Jag sitter här och laddar upp inför vasaloppet, börjar bli lite nervös. Tänk om jag inte orkar med de nio milen. Det är bara att kämpa helt enkelt. Hur svårt kan det va?

Idag har det varit en till underbar dag. Dagen började med att jag, Lukas och mamma åkte ner till stan för shopping. Gick inget vidare för min del. Eller jo, jag kom hem med en vaxduk, 1000 mammapoäng till mig. Efter maten åkte vi med mamma och pappa ut till Bjurs och hade en mysig eftermiddag med pulka- och skoteråkning. Lukas åkte skoter för första gången, vilket han gillade. Jag själv gillar när man inte behöver gå upp för pulkabacken utan det är bara att haka fast bogserlinan i skotern och luta sig tillbaka och 30 sekunder senare är man uppe för hela backen och det är bara och vända sig om och åka ner igen. Det passade himla bra idag eftersom det är vasaloppet imorrn. Eftermiddagen avslutades med årets premiärgrillning, hamburgare.

Jag var bjuden på fest på mitt berg idag (det är inte ofta det är fest så här nära mina hemtrakter). Och tack vare min underbara syster kunde jag gå dit en sväng och träffa gamla godingar. Syster var hemma här och höll ställningarna eftersom Nicke är på kryssning.

Nej nu måste jag gå och lägga mig om jag ska orka med morgondagens lopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0