Road trip 2

Efter vår inte helt lyckade road trip behövde vi mer. Vi kände att vi ville åka till kusten igen ooch sola och bada i Atlanten igen. Men det var Atlanten som lockade mest. för att få ut så mycket av möjligt av tiden bokade vi ett hotellrum i Jacksonville beach så vi direkt efter frukosten kunde lägga oss på stranden.
Till Jacksonville tog vi oss utan problem, inte en enda felkörning! Och dåå ska ni veta att det var mycket trafik, upp till sex filer att hålla reda på och kolmörkt!
På väg dit åkte vi förbri två deers, "Fat Jacks budget inn", Starke, en stad som försörjer sig på att ta fast fortkörare så de har väldigt korta sträckor med blandade hastigheter, vid ett rödljus skrämde en pickup slag på oss, och radioikanalen bjöd som vanligt bara på typ sex låtar varvade med varandra. På vissa ställen mitt i Jacksonville var det minimum speed ca 60 km/h och poliserna stod och höll vakt så att man inte körde för fort, men inte för sakta heller. Det var stressande vill jag lova. Efter ca två timmar bilfärd var vi på hotellet., tandborstning och sovning och tv-tittande.

NÄr vi klev ur bilen var det snorkallt! Vi kollade vädret och det skulle bli ca 18 grader dagen efter! Då har vi haft närmare 30 HELA veckan, men när vi ska ligga på stranden klart som tusan att det ska bli kallaste dagen på hela hösten just den dagen! Vi höll våra tummar och somnade...

När vi vaknade var det fortfarand så att det skulle bli kallt, så efter den ljuvliga frukosten med sällskap av en gubbe planerade vi om dagen och letade på ett köpcentrum. Vi skrev ner vägbeskrivning på små postit lappar och for. Fast vi åkte faktiskt till stranden för att kolla in läget,men det var för kallt! Och folket som bor här hade dragit på sig mössa och vantar. Det var ju faktiskt bara 18 grader varmt. Vi strosade runt på stranden och kände på sanden en sista gång...

Vi dönade igenom Jacksonville (vi gillar den staden!) utan en enda felkörning, dock missade vi skylten till the mall, men efter en liten sväng så kunde vi ta oss dit också :) Efter shoppingen hade det blivit lite varmare, så vi åkte tillbaka till stranden och låg där nån timme. 

Hemfärden bestod av monsterdricka, sjungande till våra soundtracks av denna resa och skratt. Vi planerade outfits för kvällen och där brast det. Emelie skulle kolla på hennes nya tröja hon skulle ha, då har kassörskan inte lagt ner den i påsen! Haha, jag som var speedad av all energidryck kunde inte sluta skratta. Emelie var dock rosenrasande, haha.
När vi åkt i nästan två timmar började jag fundera på om vi var på rätt väg, för jag såg inga skyltar hur långt det var kvar till Gainesville. Det var för att vi var i Gainesville. Jasså. När vi närmade oss Idas område sa jag att "nu hittar jag faktiskt. Nu ska jag snart svänga. Och där skulle jag ha svvängt." Haha, det var bara att åka och vända. Igen. 

Väl hemma började vi förbereda oss för gå ut och äta sista kvällen. När jag ska byta väska upptäcker jag att mitt visakort är borta! Det sitter kvar i uttagsautomaten i Jacksonville! Där fick jag för att jag skrattade Emelie rätt upp i fejset. fortast möjligt ringde jag och spärrade det, ingen hade kommit åt mina pengar än. pju. 

Sista kvällen blev kanon! Vi åt mexicanskt och jag drack min livs första margerita. Det var väl på tiden, jag är ju ändå 25. 

NU ska jag packa ihop mina tillhörigheter jag har kvar och förbereda resan hemåt. Jisses vad jag kommer sakna Emelie, Ida och Florida! Jag har haft en helt underbar resa som jag kommer minnas resten av mitt liv.








   

Kommentarer
Postat av: Emelie

Seriöst. KOM TILLBAKA!

2011-10-23 @ 02:25:37
URL: http://lifeofemelie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0