Rekord?

Idag är det någon helt fantastiskt vad min son har pratat roligt. Fast han tjuvstartade lite igår... Jag satt och spelade lite gitarr och sjöng med Amanda och frågade Niclas om han visste hur man gjorde fissmoll... och Lukas svarade "Jag tror man tar saft och blandar med vin!" Och herregud vad jag fick anstränga mig för att hålla mig för skratt :)

Idag vid kvällsmaten satt jag nästan i halsen när han satte igång
"Idag hade Svante klänning på sig. Det gillar jag inte.
" Varför då? frågade jag
"Jag gillar inte rosa blommor på kläder. Jag och Charlie har mycket finare kläder än Svante."
Vad är det som är fint då?
"Kermit som mig och döskallar som Charlie hade idag. Okej, tänkte jag och fortsatte äta för att dölja mitt skratt...
Vad ska man säga? :) Självklart ska alla få klä sig hur man vill och föräldrar får väl klä sina barn hur de vill MEN jag tror inte på ett mer jämställt samhälle bara för att killar har tjejkläder och vice versa som vissa verkar tro... Om pappan som klär sin son i klänning själv har klänning till jobbet tycker jag att det är helt okej, annars mest förvirrande! Som sagt alla får väl klä sig hur de vill och föräldrar får tydligen klä sina barn hur man vill :)

Ikväll skrev jag och Lukas ett brev till en rymdvarelse (fråga inte varför, men jag kanske berättar om det en annan gång :)) och Lukas sa att han måste rita ett hus så han vet hur ett hus ser ut... "Ja, för annars kanske han tror att ett hus är runt!" sa jag och då svarar han "Men jag har sett ett runt hus på talang!" Helt otroligt, fast han menar nog idol, men vilket som så är hans minne skrämmande!

Ok nu till det sista :) Jag berättade för han att han skulle missa bolibompa (han var segkorv vid maten som vanligt) Då svarar han att det inte gör något för då kan han se bygglov på kvällen istället! Haha och hur har han snappat upp att det finns ett program som heter så? Det är inget vi kollar på slaviskt direkt.





Min lille pojk har blivit så stor och klok, fast klok har han ju alltid varit :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0