Hipp hipp hurra...

för vår "busprinsessa" Amanda!


"Busprinsessan" är Lukas nya smeknamn på lillsyrran, han har tidigare mest sagt "gullan"... jag vet inte vilket jag gillar mest, haha. Vi håller på traditionerna här hemma vilket betyder att Amanda väcktes med frukost på sängen och paket imorse. Hon var väldigt svårväckt och inte speciellt intresserad av paketen, men det är ju inte gott att veta hur man ska göra när det är första gången man firar födelsedag! :) 
 

Amanda läser en av böckerna hon fick av Lukas



Stora tjejen!

Vi var till öppna förskolan på förmiddagen så Lukas fick leka av sig lite med kompisarna där eftersom hans dagis var stängt idag. Amanda blev även uppvaktad med lite sång där, och då var det en liten tjej som trivdes vill jag lova! Och Lukas berättade för sina kompisar att han inte hade nån pappa. Haha, han måste ha menat att han inte hade nån pappa med sig, eftersom alla andra barn hade gått dit med sina pappor, jag var den enda mamman. Det lät lite kul när han sa det. När jag skulle gå fick jag höra en rolig konversation (det var det när jag hörde det, men nu när jag ska skriva det känns det mest löjligt, haha) Två pappor (35-årsåldern) stod och pratade då den ena säger: "Kan vi inte bli vänner på facebook?" Då tar  den ena pappan upp sin mobil och börjar fippla, "jo, nu skickar jag en vänförfrågan" Okej, det var inte så roligt nu när jag skrev det, men det var roligt när jag hörde det :) Vi lever i ett sånt modernt samhälle så man nästan blir rädd ibland, haha. 

Och oj vad mycket jag har jag vill skriva, men tiden finns tammetusan inte. Och tiden kommer knappast räcka till mer när jag börjar skolan om lite drygt en vecka. Lukas kommer att börja på heltid i stort sett då och Mandapanda får hänga med mig i skolan de dagar de går och Niklas kommer  vara lite pappaledig vissa dagar fram tills inskolningen med Amanda i mars. Det kommer bli ett himla pusslande innan alla bitar är på plats, men det är det värt när Lukas och Amanda kommer gå på samma förskola. Svammel, svammel... Det blir nog bra till slut! :)

Nu ska vi uuuut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0