pappa pappa

Jag och Amanda har precis varit och lämnat Lukas och nu sitter vi  och äter lite frukost... Amanda sa nyss "pappa" så jag svarade "pappa är och jobbar" då säger hon igen "pappa pappa" "Ja, pappa är på jobbet" Men sen börjar hon klappa magen och säger "pappa pappa" Så då är det bara till att ställa till med sång... "klappa lilla magen" favoritsången som hon till och med gör rörelserna till. Det är vad vi pysslar med såhär på morgonen :)
Snart är det dags att dra igång läsningen, har en hel del att läsa.

Jag vet inte om jag har berättat om Lukas tävlingar? Hur som helst så är han väldigt inne på tävlingar nu, det ska tävlas om allt och allra helst med hans bästis Charlie. Han ska vara starkare än Charlie, han ska äta mer biffar än Charlie, han ska ha bättre lillasyster än Charlie (och Amanda är bättre än Charlies syster för Amanda har toffsar, citat av Lukas), han ska ha bättre kalas än Charlie och det värsta/roligaste var när vi borstade tänderna för ett tag sedan och när jag tyckte att vi var klara så säger han att han vill borsta ett tag till "för jag måste ha mer glänsande tänder än Charlie!" OMG, jag hoppas verkligen att dessa tävlingar herrarna emellan slutar snart! Lukas och Charlie har hängt ihop sedan de var två år och man märker att trots alla draas tävlingar så har de verkligen nåt speciellt. När de ses på mornarna är det en kram eller en snäll knuff som gäller och vid hämtningen säger de nästan alltid "ses imorron" oavsett vad det är för dag eller om den andre ska vara ledig nästa dag. Som mamma blir man verkligen glad när man ser att de har varandra :)

Oj vad långt det blev om "ingenting"... Nehe plugga var det ja. Dags att stänga in sig i lekrummet så Amanda får härja fritt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0