4-årskontrollen

Förra veckan var det dags för Lukas att få gå till bvc. Vi kom dit i väldigt god tid, så vi hann leka i väntrummet en stund. Efter ett tag kom sköterskan och frågade om det fanns någon som hette Lukas här som är fyra år. "Jag heter Lukas, men jag har inte fyllt fyra än" Så kom vi in i rummet och hon började fråga om vad han brukade leka med, vad han gjorde om dagarna mm. Lukas svarar duktigt på alla frågor och när han inte kom på svaret ppå en gång tittade han upp i taket och funderade och kom sedan med ett svar. sen från ingenstans hoppar han ner från stolen och säger "titta vad jag kan", så hoppade han på ett ben. Sköterskan tig fram kritor så fick han rita en gubbe, en gubbe med svart och rött hår blev det. Själv berättade han att han hade orange hår, och att ktm-orange är hans favoritfärg och att pappa har svart hår. När han kom till benen visade det sig att pappret var slut, men "då gör jag benen här istället" sa han och ritade benen mitt i ansiktet. Gubben fick ju ben iaf :) Sköterskan frågade om han kunde klä på sig själv, då tittade han på mig och sedan på sköterskan "Ja, men ibland är jag såååå trött" Mmm, oftast är han sååå trött när det gäller påklädningen... Sköterskan sa till Lukas att det vverkar ju som att du kan allt, men frågade om det var något som han inte kunde... "Jag kan inte öppna kylskåpet!" Hahaha, då fick jag hålla mig för skratt!

Sen var det dags för synundersökning, det var olika former som han skulle se på, sköterskan pekade och Lukas sa vad han såg.... Cirkel, hjärta, hus och KVADRAT! Tänk vad den ungen kan! Kvadrat, det är inte illa det! När han komm till strecket under "normalseende" och sköterskan frågade kan du se vad det här är, så hoppade han ner från stolen och gick fram till tavlan "ja, en cirkel" Hahahaha, man får inte vara dum heller! 

Jag var så otroligt stolt över honom när vi gick hemåt! Tänk att min lille plutt har blivit så stor! 

 Nyfödd


Ett år och tre månader

Två år och två  månader


Två år


Tre år



Lukas nästan fyra år fiskar på Furuvik :)

Kommentarer
Postat av: Helene

Vilken härlig son ni har Sofie! Och tänk vad han och Amanda kommer att hitta på skoj sen =) Kram på dig, hoppas allt är bara bra!

2010-09-01 @ 14:20:54
Postat av: Maria H

NEJ nu ramlade jag nästan av stolen!! Det är sant! haha!.... din filur.. TACk för i dag min kära vän..Ses i morgon! Kramar!

2010-09-01 @ 15:27:12
URL: http://mariahedberg.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hur gick tiden så fort?!

Underbara Lukas!

Hoppas allt är bra med er! Kram

2010-09-01 @ 19:30:17
URL: http://eeebee.blogg.se/
Postat av: Jenny

Gud va duktig han är! Stora kilen :D Kram

2010-09-03 @ 17:49:54
URL: http://jennyzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0