Amanda



I torsdags kom vår Amanda och det i raketfart! Opponeringen i onsdags gick jättebra och det blev bara några småsaker som jag behövde ändra på i min uppsats. Jag skullle ha fixat det senare på onsdagen men kom på att jag var tvungen att låna pappas dator för att kunna fixa allt det sista i uppsatsen så sköt upp det... I torsdags natt satt värkarna igång, fast jag tänkte att det är väl förvärkar och tänkte inte så mycket mer på det. Men de gjorde ondare och blev tätare. Vid sju hade de avtagit helt. Jag gick och lämnade Lukas på förskolan och sa lite skämtsamt att "förhoppningsvis är det någon annan som hämtar honom"

Strax efter åtta började det igen... regelbunda värkar med 15-10 minuter mellan. Skrev min förlossningsplan "i fall det skulle vara på riktigt" och ställde in fikan på stan med Therese. Pappa kom och hämtade mig vid halv tolv och där hemma skickade jag in den slutgiltiga versionen av min b-uppsats. Jag fikade med pappa och Malin, och fick en kexchoklad :) Nu började värkarna göra ondare... Pappa skjutsade hem mig och jag funderade på om jag skulle vila eller passa på att mööblera om i Lukas rum. Det blev det första alternativet. Tur det. Nu kom de tätare ca 5-10 minuter mellan varje värk. Vid 16 ringde jag till förlossningen och de tyckte att jag skulle komma in. Ringde till Niklas och sa att om han ska hinna duscha skulle han komma hem NU. 17 var vi inne och jag var öppen tre cm bara. Jag ville börja grina och tänkte att det är måååånga timmar kvar. Men ooo så fel jag hade. Sen går jag inte så noga in på vad som hände.. men mina tankar var bland annat "hur kan man vara så dum att man får för sig att göra det här en andra gång?" "treårs-trots är himmelriket" "ta mig här ifrån" "gör vad fan ni vill, bara ungen kommer ut" "tusan det är försent att ångra sig" "under den här förlossningen hinner jag inte bjuda på någon sång" 
19.03 kom Amanda ut och tankarna från ovan försvann.

Lukas är supergo mot Blixten ("Jag kan kalla henne Blixten istället", var bland hans första kommentarer) Amanda tyckte han var för svårt att säga, haha. 

Amanda är en dam med humör. Oh my god. Sen säger jag inte mer om det. 

Lukas är sjukling och tjatar på mig här att han vill gå och sova... så nu blir det nattning av storebror! 

Go natt!

Allt kan vara aningens konstigt skrivet... jag lever fortfarande i min "bubbla" :)   


Kommentarer
Postat av: Helene

Åh så roligt Sofie, och vilken liten sötis! =) Kram och grattis igen!

2010-01-18 @ 20:54:21
URL: http://hebens.blogspot.com
Postat av: Emelie

Grattis! Grattis! Grattis!

Hur många gånger kan man säga grattis utan att verka tjatig? :P

Kram

2010-01-18 @ 20:59:34
URL: http://eeebee.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hon är verkligen jätte fin! En riktig liten sessa :) Grattiskramar i tusen tal till hela familjen!

2010-01-18 @ 21:29:58
URL: http://jennyzen.blogg.se/
Postat av: Maria

Åhh vad jag längtar efter er! Men snart ses vi bara eran lilleman har blitt frisk och att ni orkar ta emot oss bråkstakar :D hihi



Puss å kram

2010-01-19 @ 08:55:22
Postat av: EeeBee

Hihi, det är okej. Du får vara snurrig. Har hört att amning gör det så..



Jag kommer hem på Torsdag kväll och åker tillbaka på Söndagen. Men, jag ska ställa ut Cookie på Lördagen så då går det mesta av dagen bort där, och jag jobbar på Söndagen..



Så såg det ut!

Puss

2010-01-26 @ 10:06:37
URL: http://eeebee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0