2010

Äntligen har året jag har väntat på kommit :)

Sedan sist jag skrev har det hunnit hända mycket... praktiken avslutad, uppsatsen inlämnad, jul och nyår är över. Orkar inte skriva någon resumé, men jag kan säga att det har varit bra i alla fall. Nu är det bara opponering av b-uppsatsen kvar sedan får bebisen komma! Helst vill jag att den kommer imorron, för egentligen har jag inte tålamod att vänta längre! Men bara för att vi har åkt in på ett "falskt alarm" kommer jag att få gå över tiden... det slutar nog med en februari-roffe. Det falska alarmet, bestod av vattenläckage natten till 28:e december. Var upp på toaletten vid tre-tiden och när jag var klar och skulle gå till sängen blev det blött på golvet. Ringde till förlossningen som bad oss vänta och komma in på morgonen (precis lika som när Lukas förlossing startade). Försökte sova, men sammandragningarna kom och det enda jag kunde tänka på var att det här var inte riktigt vad vi hade tänkt oss... Vi ska ju ha en 10:a! Men sammandragningarna/förvärkarna blev varken regelbundna eller kraftigare så det blev ingen 09:a. Efter kontrollen på morgonen visade det sig att det handlade om lite vattenläckage, bebisen mådde bra där inne. Jag tror att min kropp sa åt mig att ta det lite lugnt... Från måndag fram till nyårsafton har jag knappt rört ett finger. Jag tror inte att bebisen skulle vilja vara född så sent på året... Efter vattenläckaget har jag haft sammandragningar och förvärkar som bara den, kan inte komma ihåg att det var så här med Lukas, eller så var det så, bara att jag inte kunde identifiera smärtan... Men såhär kommer det väl kännas i fyra veckor till kanske, innan Roffe bestämmer sig för att kika ut. Nu ska jag ta mig en välbehövlig vila innan det är dags att hämta Luttelurk!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0