Fantastiska ko!

Hur kan jag ha missat denna fantastiska ko Mamma Mu? Jag köpte en bok åt Lukas på bokrean i februari, Mamma Mu bygger en koja. Jag ska vara ärlig och tänkte att jag ska väl ge kossan en till chans, för jag minns inte Mamma Mu som rolig direkt. Nu har vi läst Mamma Mu bra många kvällar på raken, både jag och Lukas gillar den. I onsdags när jag var ner på stan tog jag mig en vända på biblioteket och lånade fler böcker med kon och dessutom cd-skivor. Musiken är helt underbar! Många låtar kommer man ihåg från när man var liten, men andra kan jag inte komma ihåg att jag har hört. Vissa låtar undrar man hur någon ens kan få en idé om att skriva en sån sång... Den roligaste jag lyssnade till idag var "Jenny lär sig cykla"  Går typ så här...

Jag förstår inte för det går inte, cykeln lutade så jag föll av
Jag förstår inte för det går inte, vad du kutar vad cykeln lutar, håll i sadeln så jag sitter kvar
Jag förstår inte för det går inte, när jag lutar så lutar cykeln, jag lutar mera, aj jag ramlar och skrapar mitt knä

Jag förstår inte för det går inte... men om jag lutar åt andra hållet... VA!?
Det går! Det går! Här cyklar jag som ingenting
Det går! Det går! Jag cyklar flera mil omkring
Det går! Det går! Jag cyklar ner för backen här... tills jag kommer till en VÄGG! pang

Det är min humor, haha.

"Orvar" är ju en annan rolig låt som jag faktiskt kommer ihåg från när jag var liten, men tänkte nog inte så mycket på vad de sjöng... Helt meningslös text egentligen, haha.

Greta har en katt, Orvar heter den
Greta har en man, Orvar heter han
Tur att inte Greta också heter det, då skulle de ju heta Orvar alla tre.


Denna kväll skulle jag behövt lite sällskap som delar min humor, men det är svårt att få tag i. Ska jag tänka om när det gäller humorn eller vänner? Haha

Nej nu slutar denna fredagskväll för mig. Go natt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men oj oj oj! Hon äger ju!

2010-04-10 @ 00:51:17
URL: http://cookiesplace.blogg.se/
Postat av: Maria

NEJ NU ÄR JAG TRÖTT PÅ DENNA KOSSA!! :D hihi

2010-05-04 @ 15:24:02
URL: http://mariahedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0