Man ska aldrig bli förvånad...

när det gäller högskolan. Schemaändringar stup i kvarten, nya tider och nya lokaler. Så idag blev det huxflux en läsdag. Iofs inte mig emot då jag vaknade med ont i halsen och en snorfylld kran. Tog mig ner till barnmorskan iaf, fick lyssna på bebisen, det var väl det viktigaste. Alla andra prover och frågor tycker jag bara känns drygt... :) Hoppas att det vänder, jag ska ju trots allt dit ett antal gånger till.  Fick ett moderskapsintyg idag också, det kan ju vara bra att ha så jag kan börja bråka med försäkringskassan omgående.

Igår när jag väntade på bussen hem (jodå, det går faktiskt ganska bra att åka buss) så tog jag en vända på biblioteket. Jag älskar att låna böcker till Lukas, fast roligast är det ju om han själv är med. Men igår fick (tog) jag äran att välja böcker helt själv åt honom. Och valen blev godkända av kritikern. 

Det är alltid lika spännande att höra vad Lukas svarar på frågan när man frågar vad han har gjort på dagis under dagen. Igår hade han lekt Pippi. Han var Tommy och två kompisar var Pippi och Annika. Jag frågade vad de gjorde när de lekte Pippi "Vi plockar sallad i buskarna och mamma du bara frågar!" Han tycker nog att jag frågar lite väl mycket ibland... men man vill ju veta :)  

Back to läsningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0