Härliga dag!

Solen skiner, läget någorlunda under kontroll och nyäten! Det kan ju nästan inte bli bättre! Snart ska jag bege mig mot staden för diverse ärenden. Första stopp är bibblan, lämna tillbaka en hel hög med böcker och hitta nya böcker till en av uppgifterna på praktiken och inspirationsböcker för mitt projekt och fördjupningsarbete. Jag ska passa på att hämta ut min tågbiljetter också, tjiho! Imorgon far jag! 

Nu måste jag berätta lite Lukas-historier... Han och hans kompis H på förskolan verkar ha så himla kul ihop. Varje dag berättar han om vad de har lekt. Och vilka lekar! Jag fattar inte att de kan komma på allt! Förra veckan hade de lekt Marias jobb. De hade vart uppe i rutschkanan och sagt: "Taxi, Ian!"  och låtsas haft en telefon i handen. Det roliga är att han inte ens har varit på Marias jobb, men ändå har koll på vad hon pysslar med, haha. Men en återkommande lek är att de leker hus. det finns ett litet hus på dagisgården som han befinner sig i var och varannan dag när jag hämtar honom. Ett hus på ca 1,5x1,5 meter. Inte särskilt stort, men oj vad det ryms saker där i! Sovrum, badrum, kylskåp, hall, vardagsrum... Fast jag ser ju bara ett tomt litet hus, men Lukas och H berättar precis vart kylskåpet står och vart sovrummet är. Jag blir lika fascinerad varje gång.  Hela förra terminen jag läste handlade om lek, hittills har det varit den mest intressanta kursen och ännu bättre blir det ju när jag ser hur utvecklande leken är för Lukas och hur mycket han lär sig av sina kompisar när han leker.




Lukas redo för nya äventyr! Visst är det snyggt med blå ytterdörr? ;)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Shit ja den ytterdörren är inte att leka med! ;) Ska bli så kul när du kommer hit imorgon! Jag och Cookie ser fram emot det så! Och vad underbara barn är, vilken fantasi!

2009-09-17 @ 11:06:13
URL: http://eeebee.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jodu.. Vilka lekar! Kommer du ihåg när vi lekte i skogen nedanför skolan? Vi lekte runt några träd, o vi delade upp olika rum med hjälp av pinnar o stenar! Vilken fantasi! :)

2009-09-17 @ 13:31:54
URL: http://jennyzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0