Lite skolprat...

Intensiv är ett ord som beskriver denna kurs väldigt bra, intensiv på ett bra vis! Fast liiite lugnare tempo skulle jag inte klaga på :) Denna vecka har vi jobbat med utställningar och i min grupp har i valt att göra en utställning om Pippi. Imorron är det redovisning och jag borde verkligen sova, men medan jag ändå håller på att uppdatera till förbannelse så kan jag lika väl slänga in två bilder från vår utställning.

 Villavillekulla med figurer :)

 En del av Pippis kök

Vi har också byggt ett (typ gigantiskt) sockerdricksträd i papier maché, där besäkarna kommer att få sig en slurk sockerdricka, byggt upp en godisaffär, sagohörna och lite annat kul... "Är det sånt här du sysslar med om dagarna!?" frågade Niclas förvånat. Jajjamen, det är precis vad jag sysslar med :) Det är första kursen som jag läser där man får riktiga konkreta tips på vad och hur man kan jobba ute i verksamheten, tidigare har det varit mest teori, vilket självklart också behövs men just nu är så glad att jag valde den här kursen nu! För det är troligtvis sista gången den går i och det är helt galet, för det är ju sånna här kurser som ger så mycket! Och sen kan man ju även diskutera om det estetiska för tillräckligt med utrymme i nya läroplanen, men det tar vi en annan gång, jag tror inte jag har så många läsare som bryr sig i det i alla fall :)
Men nästa vecka börjar delkurs 3, som kommer att fokusera mer på forskning. Vi ska ut och observera estetiska lärprocesser, det kommer nog bli riktigt intressant! Näej, sängen nästa?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Verkar som en jätte rolig kurs det där =) Vi gjorde oxå aerobics/gympa anpassat för förskolebarn. Var riktigt kul ! Men det var när jag läste idrott..

2011-03-12 @ 10:43:28
URL: http://hugoochhansfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0