Härligt slut

Har haft en helt underbar dag på vfu:n. Pedagogerna som jobbar där är helt otroliga, de ger en verkligen inspiration. En mamma kom och kramade om mig och sa att hon var glad och se mig och frågade hur det var med bebisen (var ju riktigt höggravid under min långpraktik). Det värmde verkligen! När man får komma ut på praktiken känner jag att det kommer vara värt varenda  minut av plugg, stress och press (och studielån) för att få jobba med det jag vill. Snart snart är jag klar... Får man starta nedräkningen nu? 2,5 terminer kvar! Om jag inte bestämmer mig för att läsa en termin till... eftersom det jag så gärna vill läsa (andraspråksinlärning)  krockar med matten och pedagogiskt arbete 3. Snart dags att söka höstens kurser, som det ser ut nu blir det "matematisk begreppsbildning" och specialpedagogik.

Direkt efter praktiken var det dags för innebanyträning igen. Vi är ett gäng tjejer som pluggar eller har pluggat ihop som kör, och fy tusan va kul vi har det. Dessvärre är jag den enda som aldrig sysslat med lagsport (mer än påtvingat på idrotten  i skolan), men de är så snälla och lär mig tänket och peppar mig :)

Nu ska jag ta hand om min största kille som verkar ha haft en tuff dag idag!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0