?

Ja då var det väl dags igen då... jag gör mina tappra försök :) Här är det fullrulle som vanligt, det är väl bra men mamman är ganska trött. Börjar längta till skolan på riktigt nu, det kommer bli bra bara alla pusselbitar faller på plats. Det är lite pyssel med allt som ska klaffa och som vanligt när det gäller mig så är väl tidsmarginalerna inte de optimala... Man får ta det som det kommer helt enkelt. 

Jag har väl egentligen inte något speciellt att berätta... Vi gör inte så mycket om dagarna, men de rullar på läskigt fort ändå. Jag får väl ta och berätta om NÅGON speciell istället ;)

Han har alltid varit väldigt språkintresserad (hm, kan det ha med mig att göra:)) och på senaste tiden har han velat skriva mycket och lärt sig många nya engelska ord. Han gjorde en teckning till nån, som jag nu har glömt bort vem det var till... hur som helst, då skrev han upp alla ord som han kunde skriva LUKAS, OSO (figur från tv) och ÖL. Det är ju strålande att en fyraåring kan skriva öl :) Här imorse var det UFO som han visade att han lärt sig. Förra veckan tog han Amandas pekbok (den för lite finare barn ;)) och sen stod det champange på kylskåpet...Rätt kul om det också kommer bli ett av hans första ord han lär sig skriva, haha :)

På mornarna blir det en del tv-tittande för honom då han oftast vaknar före klockan sex... Jag har alltid haft lite svårt för barnprgram där man ska vara med och svara på frågor och säga vad som är rätt och fel och tänkt att barn inte tar in det så som det är tänkt. när Lukas var mindre så typ dumförklarade han programmen... När jag tittade med honom då och svarade osv. Sa han "Men mamma, man måste inte svara, de säger rätt själva" Nu är det han som lär sig hur mycket som helst där ifrån... allt från att det snart är halloween, former, engelska ord och stava.  Jag har ändrat uppfattning, jag VET nu att barn visst kan ta in vad de säger. Bara för en stund sen kom Lukas och frågade om jag vet vad FÄSTER betyder... Nej, svarade jag. "Det betyder fortare" Jaha och hur vet du det då? "Jo, det har jag sett på Dora!" Appropå engelska... Blixten-filmen ska numera helst ses på engelska... "För det låter så underbart med engelska" (Lukas egna ord).

Nog är han något extra den där Lukas allt...? För någon dag sedan sa jag till Lukas att han är världens bästa kille. Lukas svarar då "Du är världens bästa flicka. Och Amanda. Och mormor. Men mest Amanda."  


Kommentarer
Postat av: Jenny

Om du bara visste vad du och din lilla familj förgyller mina dagar! Även om det va längsen vi sågs (jag skäms)så känns det så bra att få följa med lite i utvecklingen ändå... Internet is the shit ;) nu sitter jag i soffan med världens leende o det är tackvare er :) Massa kramar

2010-10-26 @ 21:05:01
URL: http://jennyzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0