Måndag

Då var det måndag igen då, härligt! Niclas ska ju vara pappaledig varannan vecka nu i två månader, fast jobba varje tisdag... och idag var första lediga dagen. Amanda var vaken och bråkade lite med mig i natt, så efter morgonmålet imorse vid åtta gick jag och la mig igen medan resten av familjen klev upp. Jag sov härligt fram till halv elva! Vid tolv var vi redo för äventyr igen... Vi gick ner till stallet och kikade på hästarna i hagen. Lukas var överlycklig, han har pratat massor om hästar och att han vill rida de senaste dagarna. Han vill rida på en prickig häst som hoppar över ett staket. Och så ska han ha en apa på armen... hm, kan Pippi ha inspirerat honom kanske? Någon som har en prickig häst vi kan få provrida på? :)

Vi fortsatte vidare ut mot Främby Udde... där behövdes det fyllas på med socker så vi tog en fika där. Jättemysigt och jättedyrt. Hemvägen gick via sjön till Källviksbryggan och sedan raka vägen hem, för då var någon JÄTTEkissnödig och skrek och grina hela vägen (i stort sett) från Källviken. Hoppas vädret fortsätter att vara så här, för sådana här dagar känns vintern inte såå hemsk. 

  Lycklig Lukas spanar på hästarna i sin nya favoritmössa

 Vissa har det aningen mysigare än andra på promenad


Nu är grabbarna i garaget och tittar till Niclas cross... haha, hoppas crossen blir glad. Jag och piplisa ska snart bänka oss i tv-soffan med en flaska. Flaskan är till Amanda. Bäst att berätta det så ingen behöver bli orolig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0