Ja

Idag kom papprena från försäkringskassan. Operation föräldrapenning kan starta! Hoppas att det går lite smidigare nu än vad det gjorde när jag väntade Lukas. Men det är försäkringskassan vi pratar om, jag ska inte ha för höga förväntningar! Fast jag kan ju säga att när alla papper väl var inne för Lukas dagar då har allting flytit på. Det var just "förarbetet" som tog lång tid...

Veckan har inte flytit på som tänkt. I måndags när jag hämtade Lukas satt han i frökens knä och fick fram: "Mamma, jag har längtat efter dig!"  Då förstod jag på en gång att han var på väg att bli sjuk, annars är det jämt full fart på han när jag hämtar honom. Mycket riktigt så blev han sjuk, 39 graders feber på kvällen. Jag var hemma med honom tisdag och onsdag, på torsdag fick min kära syster rycka in! Niclas skulle jobba i Mora och jag skulle få min dom. Eller man kan kalla det utvecklingssamtal också. Min lärare från högskolans skulle komma och kika på när jag genomförde någonting med barnen och sedan skulle vi ha samtal med min handledare också.

Jag kommer ihåg från den egna skoltiden när vi hade lärarstudenter och deras lärare var med och skulle titta på vad de gjorde och från det att jag började plugga har jag fasat för den dagen läraren skulle bedöma mig. Men det var inte så farligt, nu vet jag vad jag ska fokusera på.  Idag var det seminarium och nu väntar höstlovet! Eller lov och lov, jag får nog vackert sätta mig ner under veckan och förbereda b-uppsatsen. På nåt konstigt vis längtar jag till att få börja skriva den. Kommer antagligen bli asjobbigt, men samtidigt ska det bli kul! Har jag inte härlig inställning? :)

Nu ska jag äta e karamell och sedan lite snabbt kanske, eventuellt dammsuga här hemma innan jag går och hämtar Luttelurk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0