En liten till...

Måste skriva det här innan jag glömmer... Lukas slutar då aldrig förvåna en (och så ska det väl förhoppningsvis fortsätta), vi tittade på youtube-klipp på datorn tidigare i veckan, det tog lite tid innan klippet startade så jag suckade lite "Mamma, den BUFFRAR" Det är inte direkt ett vanligt ord i det här hemmet, haha. Snart vågar man ju inte prata här hemma, han snappar upp ALLT! Det där var ju inget farligt eller olämpligt på något vis, men det är väl en tidsfråga innan han råkar höra något som han inte borde höra. Inte för att jag och Niclas brukar prata "farligt", men man vet ju aldrig hur barn tolkar saker.  Här hemma kan vi inte prata hemlisar på engelska eller bokstavera (som mina föräldrar gjorde) längre. I söndags frågade Niclas mig vid middan: "Movie after?" Varpå Lukas säger: "Movie, det är film på engelska det, ska vi se på film?" Och bokstaverar man så sätter han ihop det om det inte är allt för långa ord, eller så tänker nicke högt och säger ordet och då är det i alla fall förstört, haha. Jag får återuppta tyskan och lära niclas de orden vi troligtvis kommer behöva... typ "schlafen? bonbon? ööööh, där tog mina tyskakunskaper slut. Nej et ord till kommer jag ihåg HILFE och det behöver jag nu... Vad betyder det att puffa någon på facebook? Jag råkade komma åt den knappen på en okänd och jag hittar inte hur man ångrar sig och jag vet inte ens vad det är för slags funktion?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0