Tisdag

Den senaste tiden har det varit fullt upp som vanligt, fast det gillar  jag! I torsdags tog vi vårat pick och pack och for ut till Jenny. OMG, när vi kom dit blir till och med en "stassing" som mig sugen att bo på landet! Det är så härligt med "gamla" vänner, det spelar ingen roll om man inte har setts på ett halvår, det är "som vanligt" i alla fall. Konstig formulering, men ni fattar vad jag menar :) Fika och sparkpromenad blev det hur som helst och håll i hatten, jag har lite bilder till och med!




Helgen har spenderats med Wilma och Thomas. Wilma och Amanda kommer riktigt bra överens nu :) Men Amanda hänger inte med i Lukas och Wilmas tempo... Det är de två som håller igång och Amanda håller sig mest undan :)



Tömmer filmlådan tillsammans...

Igår roade jag mig med att flytta om här hemma. Barnen har nu fått det stora sovrummet och vi har det lite trängre. Lukas ville inte gå till dagis idag för han ville leka i sitt nya rum, men han gick ändå... "jag kan ju leka efter lunchen" kom han på själv.  Igår berättade han för mig vad en tuba är. "Det är ett instrument, som man spelar musik på. Jag älskar tubor, undra vad Amanda tycker om för instrument?" Han funderade en stund... "Hon gillar nog trummor!" Jag svarade "Ja, hon brukar ju trumma på bordet, så hon gillar nog trummor. Hon kanske blir trummis i ett rockband när hon blir stor" Men då svarade Lukas:"Nej mamma, hon kommer att jobba på Mc Donalds!!" Då var det svårt att ålla sig för skratt... Ja det är väl bara att invänta framtiden och se vilka val denna lilla fröken ska göra i framtiden...


 
Lukas "finsmakaren" filosoferade här för någon dag sedan... "Jag älskar hamburgare... det är liksom osten som gör smaken."  Och i söndags hade Niclas önskat sig köttbullar, mos och gräddsås på fars dag, som den goda sambo jag är fixade jag såklart det. Jag gjorde gräddsåsen på ett för mig nytt vis och den blev godare än den jag brukar göra. Och huxflux, ville Lukas smaka sås! Det händer bara på Ikea (det är den enda sås han äter i stort sett), men hur som så smakar han på den och säger: "Mmm, den är perfekt!"

Frågorna i mitt huvud är många...Ska vi strunta i "halv åtta hos mig"? Ska han få se bolibompa som "vanliga" barn i stället? Haha 


Världens bästa spöke!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Gud va fina bilderna blev :) Love it :) Hoppas ni kommer tillbaka snart!! Kramar

2010-11-16 @ 14:48:30
URL: http://jennyzen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack Sofie!

Pratade om dig i veckan och hur mycket jag hatar att vi inte har pratat någonting.

Men om du uppdaterar så känns det som om jag är lite med i min favorit familjs liv.

Saknar er!!

2010-11-17 @ 15:23:10
URL: http://eeebee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0