Håll i hatten!

Nu har hela sommaren gått, så då är det väl dags för en liten uppdatering :) Ni trogna läsare vet väl redan det jag tänker skriva men men...

Sommaren innehöll en hel del sjukhusbesök för Amandas del, vi började med öronkliniken, mellanlandade på akuten och avslutade (hoppas jag) på barnkliniken. Om jag räknar rätt har vi varit där totalt åtta gånger i sommar. Vid pricktestet sa hon inte ett knyst! Sex gånger stack de henne i armen, men hon verkade inte märka av det. På öronkliniken var det däremot värre, när doktorn kikade och sög i öronen hördes nog hennes skrik på lång väg... Akuten får inget vidare betyg av mig när det gäller patientbehandling, inte de läkare och sköterskor vi hade att göra med iaf! På barnkliniken var de helt fantastiska och förhoppningsvis behöver vi inte åka dit så många gånger till, då pricktestet och blodprovet visade att Amanda inte har någon allergi för tillfället. Fast hon är väldigt "eksemig", med nya salvor och krämer är hon som en ny bebis i huden! Så nu är det bolibompasmörj som gäller varje kväll (och på morgonen... fast utan bolibompa) Det har hunnit hända en hel del annat med henne också, hon kryper, reser sig mot allt, öppnar skåp, tar grejer hon inte får (mest Lukas leksaker), drar i sladdar och jag hade helt ärligt glömt bort hur drygt allt sånt är/var! Missförstå mig inte, det är klart att det är kul också :)  Oj vad osammanhängande jag skriver...


"Lilla" Lukas har fyllt FYRA år, vilket känns helt galet! Han blev uppvaktad av många nära och kära och han är helnöjd efter alla sina tre kalas.  Nu är han på förskolan och jag ska väl pallra mig dit och hämta honom, vrålhungrig och såååå trött, som vanligt. Lukas alltså, det är det dummaste med 15-timmars, att man får hämta hem honom när han är på sitt värsta humör, men så fort han får lite mat i sig brukar det bli bra :) 


  

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ääääntligen en uppdatering...haha, fast jag ska inte säga nått kanske=) kramar

2010-09-01 @ 09:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0