Gnäll

Måste tänka till innan jag formulerar mig så det inte blir några missförstånd... Men jag är förbaskat trött på folk.  Kan bero på att jag har hjärnan full i snor och gravidhormoner som kör sitt race. Jag har aldrig gillat att "skylla" på att jag är gravid eller för den delen orkat lyssna på folk som skyller på att de är gravida, men idag är en dag då jag hoppas att det beror på mina hormoner (och snoret i skallen, näsan och överallt) annars är det illa, då borde jag bosätta mig på en öde ö.

Idag gnäller jag på folk som:
* öppnar munnen utan att de tänker
* inte fattar
* har det så jävla bra hela tiden

* har det så jävla dåligt hela tiden

* inte är snoriga (mest gnäll lägger jag på detta folkslag idag)

* inbillar folk att de är världsvana, fast det tydligt lyser igenom
* säger en sak och gör tvärtemot
* inte lämnar tillbaka biblioteksböcker (som jag har reserverat) i tid
* aldrig haft en bad-hair-day
* inte kan ta andras perspektiv
* köper byxor i stl 98


Ni som fortfarande inte vet att jag kan vara ganska ironisk av mig borde uppdatera er om detta.

För att avsluta detta gnällinlägg i min sanna positiva anda vill jag hylla folk som:
* tänker innan de formulerar sig
* åker buss
* har det lagom bra och lagom dåligt
* kommenterar detta inlägg :)
 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Oj oj, bäst jag kommenterar på en gång! Ser fram emot tills du kommer hit! Camilla är i Sthlm då tror jag så vi har hela placet för oss själva ;)

2009-09-04 @ 11:40:00
URL: http://eeebee.blogg.se/
Postat av: Maria

OJOJOJ! Tur att har hållt mig i från dig i dag! Två gravida kvinnor i hop såna här dagar kan inte sluta i annat än slagsmål!

Puss

2009-09-04 @ 17:42:07
URL: http://mariahedberg.blogg.se/
Postat av: Helene

Har inte lika mycket tid att sitta framför datorn längre så det var ett tag sedan jag kikade in här nu.. Hoppas du är bättre i såväl förkylningen som med hormonerna! (Lite konstig mening, men det bjuder jag på ;))

Kram!

2009-09-07 @ 19:11:01
URL: http://hebens.blogspot.com
Postat av: Malin P

haha!skönt att höra att du är är mänsklig Sofie :-) håller med dig till fullo i det du skriver, du är otroligt bra på att formulera dig!!! kul att träffa på dig och söte lille Lutte idag! tänk! han är tre år!!! ja, det går fort! hoppas ni fick en skön ledig dag tillsammans idag!

kramar från Åsas syster :-)

2009-09-07 @ 21:24:08
URL: http://mjolkkossans.blogg.se/
Postat av: Malin P

haha!skönt att höra att du är är mänsklig Sofie :-) håller med dig till fullo i det du skriver, du är otroligt bra på att formulera dig!!! kul att träffa på dig och söte lille Lutte idag! tänk! han är tre år!!! ja, det går fort! hoppas ni fick en skön ledig dag tillsammans idag!

kramar från Åsas syster :-)

2009-09-07 @ 21:24:26
URL: http://mjolkkossans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0