Faster och mössor

Ja om någon har missat så har jag ju blivit faster nu! :) Igår fick jag träffa lilla Wilma, helt galet vad små de är sådana där bebisar! Så liten och söt! Jag har svårt att förstå att Lukas har varit sådär liten... och han var till och med ännu mindre. Lukas har haft sina funderingar kring Wilma... Innan han hade träffat wilma lät det såhär: "Har Lena bara en bebis kvar i magen nu? Kan Wilma gå? Har hon ben? Är benen tunga? Har hon kläder?" En treåring funderar väääldigt mycket. Morgonen efter Wilma föddes när vi kom till förskolan var det första Lukas sa till sin fröken "Vet du vad min Thomas har? (då tänkte jag att wow, har han redan snappat upp att bebisen har kommit ut? Men nej inte riktigt...) Han har två skotrar, en gul och en grön, när det är snö ute då kan man åka på dem!" Haha, han kan han min grabb.

Varje morgon handlar det för det mesta om mössval här hemma. Enligt Lukas killas ALLA mössor. För någon vecka sedan åkte vi ner på stan och han fick välja en mössa som inte killas. Nu har den också börjat killas. så nu har jag börjat med att han för välja mmössa innan vi går, för att slippa tjatet omm att det killas... Idag sprang han in på rummeet och hämtade en mössa som vi brukar ha som "lekmössa" (för att den är fruktansvärt ful) Den skulle han ha på sig... Jag kunde ju inte dirket neka honom, då jag hade sagt att han fick ta vilken mössa han ville... Det är svårt att beskriva mössan, men det ser ut som mössan Skalleper har på sig i Ronja Rövardotter, fast Lukas mössa är inte av skinn utan stickad. Oerhört snyggt.

Nu ska jaag fortsätta min planering vad jag ska göra med "mina" förskolebarn de veckor jag har kvar på praktiken, sen ska jag åka ner till barnmorskan, sen hem och fortsätta, sen hämta Luttelurk sen ÄNTLIGEN helg! 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, du måste lägga ut en bild på den där mössan! :D Måste ju få se Lutte igen. Kram

2009-11-13 @ 15:33:57
URL: http://jennyzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0