Ny dag, nya äventyr

Idag känns det helt tomt, har verkligen iinget att skriva om. Men för att fördriva tiden lite och samla nya krafter till de 400 sidor som är kvar att läsa så ska jag nog kunna knåpa ihop några rader.

Igår var jag i skolan. JAG FICK SE FOLK. Vi hade intressanta diskussioner om maktbalans och gamla tanter som vet mest och bäst enligt de själva. Idag har jag varit riktigt effektiv, har lämnat in reflektionsprotokollet och läst skapligt mycket. Bra jobbat! Det är viktigt att berömma sig själv.

Nu ska jag berätta lite historier om min son, som vanligt. Men det är ju han som är stjärnan i mitt liv, så det är ju lite svårt att låta bli att skriva om honom. Och förresten så är det min blogg! Like it or leave it :) Han pratar om sig själv i tredje person,  "Lukas gillar köttbullar" "Lukas intre trött" Ja, ni förstår. I förrgår hade vi en liten fight han och jag.  Han skulle promt borsta sina tänder själv. Nej du grabben, det får du göra när du är tolv! Han blev så klart rosenrasande och slängde sig på golvet och skrek och grina, det är härligt med trotsiga barn. Efter ett tag reser han sig upp och börjar skrika "Jag ska  borsta tänderna! JAAG, JAG, JAG ska borsta tänderna!!! Åh, vad stolt man blir som mamma, han använder pronomet JAG! Jag kunde inte sluta le. Det slutade med att Niclas kom och borstade hans tänder. Kan man  kalla det oavgjort?

Imorse var det samma sak vid tandborstningen "Jag ska borsta tänderna!" Han blev arg, skitarg faktiskt. Men det gick över och JAG borstade hans tänder. Mamma Lukas, 1-0.

I förrgår gjorde de gipstavlor på förskolan. Ni som känner Lukas borde veta vad han tycker om det. Det sista han sa till mig igår när vi gick hemifrån var: "Lukas inte göra gipstavla"  Det är klart han inte vill stoppa ner handen i  nån vit gegga igen, han blev ju jättekladdig!

Nej, jag ska funera ut något mer intressant att skriva till nästa gång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0