Performansanalys

Det är vad jag ska ägna min måndag åt. Borde börjat för ett tag sedan, men måste ju läsa ikapp alla bloggar man missat läsa under helgen.  Det tar sin lilla tid.

Igår kom julgardinerna upp i köket, så nu är det jul även där. I lördags åkte vi ju på familjeutflykt. Tomteland var det mest överskattade jag har varit med om. Så uselt. Vi skulle pungat ut 155 kronor (fast vi hade dalakortet och betalade 120) för att gå in i en skog med stängsel runt. I tomtens hus på 50 kvm trängdes vi med 400 andra besvikna turister. Tomten satt på en stol och barnen fick sätta sig i tomtens knä, man kunde skriva sin önskelista i tomtens bok, om man ville stå i kön tillsammans med de 400 turisterna. Det fanns ett stort hus med café och souvenirbutik och lite popcorn och lotter till försäljning. Helt värdelöst. I och för sig kunde man åka häst och släde. Men det kostade förståss. Sen fanns det två renar man kunde titta på, Krister och Lars, fyndiga namn där. Det roligaste vi gjorde var att låna en spark och åka til bilen. Så om ni ska åka till tomteland, tänk om.

Jag var ju på "klassfest" förra helgen. Vi var fyra tappra själar som träffades. Vi hade tema klänning. Men två minuter innan jag åkte kastade jag min klänning åt helvetet. Och där kan den ligga. Men jag fick komma in ändå. Det var tur det, för den kvällen hade jag inte velat missa! Jag hoppas på en repris snart, haha. 

 Ojojoj nu lär jag verkligen sätta fart!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Oh ja Sofie får gärna träffa aset Emelie när hon kommer hem i jul.

Vi kan ju kanske börja med fika den 22:a? jag bjuder på smörgåstårta ;)

Vad hemskt att höra att tomteland inte var nå bra. För när jag var där så tyckte jag det var jätte roligt. Men jag antar att jag är mer lättlurad än dig, =( Och min intelligens och utveckling ligger väl strax under en fisks.. :P

2008-12-08 @ 09:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0